Analytics haladó GYIK

Mi az az Universal Analytics?

Az Universal Analytics rendszer az korábbi Google Analytics továbbfejlesztett változata. Használatával továbbra is rendelkezésre áll az összes korábbi statisztikai információ, de az újabb funkciók már csak az Analytics kód frissítésével érhetőek el. Az Universal Analytics több beállítási lehetőséget nyújt és ez által részletesebb látogatói adatokat biztosít.

Mi az a Tag Manager?

A Tag Manager használata akkor javallott, ha a weboldal forráskódjába több Analytics vagy egyéb Google mérőkódot is el akarunk helyezni (kampány konverziós kódok, esemény mérések, remarketing kód, stb). Ugyanis ekkor a Tag Manager alkalmazásával csupán egyetlen kódot kell a weboldalba illesztenünk, magukat a mérőkódokat már mi tehetjük be a GTM felületén anélkül hogy a forráskódban egyetlen sort is változtatni kellene. Ez a megoldás akkor is hasznos segítség lehet, ha a különböző kód beillesztések nehézkesek, hosszú az átfutási idő a weboldal fejlesztőknél, hiszen a fejlesztővel csak egyszer kell egyeztetnünk a kód helyes illesztéséről, a mérési beállításokat már önállóan tudjuk elvégezni.

Mit tud az Enhanced Ecommerce?

Az Universal Analytics keretében lehetőség van olyan ecommerce riportok elkészítésére, amelyek kompakt módon megvilágítják a teljes vásrlási folyamatot. A klasszikus ecommerce riportoknál részletesebb adatokat biztosít a termék kosárba helyezésétől kezdve, a rendelési folyamaton át egészen a sikeres vásárlásig . A továbbfejlesztett ecommerce mérés lehetőséget ad, hogy megvizsgáljuk azokat a látogatókat is, akik kiestek a vásárlási folyamatból és feltérképezzük az ecommerce folyamat hibáit.

Mit kezdjek az Analytics riportokkal?

Az Analytics adatok önmagukban nem sokat mondanak. Kapunk egy óriási adathalmazt, amelyből ki kell hámozni a releváns információkat. Ehhez az első lépés a céljainkhoz és feltett üzleti kérdéseinkhez illeszkedő riportok elkészítése. Ezt követően a riportokat és adatokat értelmezni kell a megfelelő piaci környezetben. A riportok segítégével folyamatosan továbbfejleszthetjük weboldalunkat és optimalizálhatjuk az online folyamatokat a magasabb megtérülés érdekében.

Milyen sűrűn kell néznem a riportokat?

Az attól függ, hogy mekkora a látogató szám a weboldalon, vagy éppen kampány időszakban vagyunk-e. Egy alacsonyabb látogatószámmal bíró weboldal esetén elég két hetente, vagy havonta megvizsgálni a teljesítményt.

Egy intenzív kampány időzsakban terméyszetesen napi szinten kell nézni mind a kampány oldali, mind a weboldal adatokat, hogy menet közben tudjuk optimalizálni a kampány teljesítményét.

Milyen SEO információkhoz juthatok az Analytics segítségével?

Az Analytics adatok segítenek a weboldalunk keresőoptimalizálásában is.

  • Az eszközhasználat vizsgálatával láthatjuk, hogy mennyire optimalizált az oldal mobil eszközökre.
  • A keresőoptimalizálás/lekérdezések alatt a kulcsszavakra és azok pozíciójára vonatkozóan látunk adatokat.
  • A viselkedés alatt a webhely sebességgel kapcsolatos információkat és ajánlásokat kapunk. Mint ismeretes a webhely sebessége kiemelten fontos SEO szempontból.