Általános Analytics kérdések

Mi az a Google Analytics?

A Google Analytics a Google ingyenes webstatisztikai szolgáltatása. Segítségével képet kapunk a látogatók viselkedéséről a weboldalon. Az áttekintő riportok mellett, - mint pélául hány látogató jött a weboldalra, mennyi időt töltöttek az oldalon, milyen forrásból érkeztek, stb - további mélyebb elemzéseket is készíthetünk weboldalunk működéséről. Hányszor térnek vissza a látogatók, milyen célokat teljesítenek, hány csatornánk keresztül érkeznek az oldalra vásárlás előtt, stb. Az elemzésekből levont következtetések alapján javíthatjuk weboldalunk teljesítményét.

Miért fontos az Analytics helyes, szabályos beállítása?

A helyes Analytics beállítások hiányában helytelen információkat kapunk a weboldal teljesítményéről. A helytelen és rossz adatokból pedig hibás következtetéseket vonhatunk le. Az üzleti döntéseket nem lehet hibás adatok alapján meghozni.

Milyen adatokat kapok a Google Analytics segítségével?

A Google Analytics segítségével birtokába kerülhetünk a fő látogatói adatoknak.

  • Weboldal fő látogatottsági adatai: hányan nézték meg az oldalt, mennyi időt töltöttek ott, hány menüpontot tekintettek meg, a weboldalra érkezők hány százaléka hagyta el rövid időn belül a weboldalt minden interakció nélkül
  • Látogatókra vonatkozó információk: mely városokból, országokból érkeztek a látogatók, mobilról, tabletről, vagy asztali gépről nézték-e a weboldalt, milyen neműek, korúak, milyen érdeklődési körük van, stb.
  • Kampányokra, social oldalakról (pl.: blog, Facebook) mutató linkekre és egyéb forrásokra vonatkozó információkat: honnan jönnek a látogatók a weboldalra és hogyan teljesítenek az egyes források.
  • Weboldalon belüli viselkedés: melyek a legjobban teljesítő menüpontok, hol lépnek be és hol hagyják el a legtöbben a weboldalt
  • Célteljesülésekre, vásárlásokra vonatkozó információk: hányan teljesítették a weboldalon kitűzött célokat (kapcsolatfelvétel, megrendelés, demo letöltés, stb.). Akik teljesítették a célokat, ők honnan érkeztek, mennyit költöttünk rájuk, milyen látogatói viselkedést mutatnak.

Az elemzési eszközök segítségével árnyalt képet kaphatunk a látogatói adatokról, amely alapján gyorsabban hozhatjuk meg üzleti döntéseinket.

  • Valós idejű jelentés: a weboldal látogatóinak viselkedését valós időben vizsgálhatjuk, figyelemmel kísérhetjük, hogy aktuálisan mi történik a weboldalon.
  • Keresztszegmentáció: különböző szegmensek egy idejű vizsgálata. Ezzel az eszközzel lehetőségünk van megnézni például, hogy a mobiltelefonról érkező látogatók mely kampányból jöttek és hogyan teljesítettek a weboldalon.
  • Egyéni jelentések, egyéni irányítópultok: A számunkra fontos látogatói adatokból egyéni jelentéseket készíthetünk, amelyeket ütemezetten e-mailben megkapunk. Lehetőség van ezekből az adatokból egy egyéni irányítópult elkészítésére is, így gyorsabban átláthatjuk a számunkra lényeges adatokat.
Miért jó nekem, ha vannak Analytics statisztikáim?

Hiteles weboldal statisztikai adatok nélkül nem lehet megalapozott üzleti döntéseket hozni. Hiányában nem tudjuk optimalizálni a weboldalt sem, így a kampányokra költött pénzünk elfolyik és csupán a szerencsében bízhatunk, hogy sikeres lesz az oldal és a kampány. Ez a mai világban igazán nagy luxus, hiszen minden eszköz a kezünkben van, hogy pontosan lássuk, mi történik és szükség esetén a megfelelő helyen belenyúljunk a folyamatokba és javítsuk a weboldal teljesítményét.

Milyen információkat kaphatok az ecommerce méréssel?

Az e-commerce riportok segítségével részletesen elemzehetjük a vásárlóink viselkedését, a kosár folyamatokat, megtudhatjuk, mely forrásból érkező vásárlók költik nálunk a legmagasabb összegeket, optimalizálhatjuk a vásárlási folyamat lépéseit. Minden teljesítményről forintra pontos kimutatást készíthetünk. Egy webshop teljesítményének értékeléséhez ez elengedhetetlen.

Milyen célokat mérhetek a weboldalamon?

A weboldalon a látogatóktól elvárt viselkedés alapján határozzuk meg a célokat. Mindenképpen olyan pontokat kell célnak beállítani, amelyek számunkra értékesek, eredményt jelentenek. A leggyakoribb célok:

  • kapcsolatteremtés beküldés
  • megrendelés
  • visszahívás kérés
  • hírlevél feliratkozás
  • pdf tanulmány letöltése
  • demo letöltése

A mérések beállítását minden esetben egy tervezés előzi meg, amikor a saját üzleti tevékenységünk és elvárt céljaink alapján meghatározzuk a mérni kívánt pontokat a weboldalon.